Kollektivtrafikdagen 2026!
Kollektivtrafikdagen 2026 – boka in 3 december
Kollektivtrafikmyndigheten i Norrbotten bjuder in till årets Kollektivtrafikdag i Luleå torsdagen den 3 december 2026.
Det blir en heldag med fokus på årets tema: Hur får vi norrbottningen att resa kollektivt?
Under dagen samlas aktörer från hela länet för att gemensamt utforska drivkrafter, beteenden och möjliga vägar framåt för att stärka kollektivtrafikens roll i Norrbotten.
Kollektivtrafikdagen är en viktig mötesplats för inspiration, kunskapsutbyte och dialog – med fokus på både dagens utmaningar och framtidens möjligheter.
Har du frågor är du välkommen att kontakta iana.svanberg@rkmnorrbotten.se
Tveka inte att höra av dig om du har frågor kring färdtjänst, kollektivtrafik eller andra ärenden
Din röst är värdefull för oss! Här på Kollektivtrafikmyndigheten i Norrbotten strävar vi efter att erbjuda bästa möjliga service till våra invånare och resenärer. Vi inser att det är just genom att lyssna på dina åsikter, idéer och synpunkter vi kan skapa en kollektivtrafik som är ännu mer anpassad efter allas behov och önskemål. Alla inkomna synpunkter registreras. Synpunkterna används som underlag i vårt fortsatta arbete. Synpunkter av större vikt kan lyftas till Kollektivtrafikmyndigheten i Norrbottens direktion för beslut om vidare hantering. Du som skickar in en synpunkt får återkoppling.